dr hab. Dorota Czyżowska, prof. UJ
Absolwentka Instytutu Psychologii UJ. Doktorat (1992) i habilitację (2013) zdobyła na Uniwersytecie Jagiellońskim. Od 2019 roku profesor nadzwyczajny w Instytucie Psychologii UJ, w którym pełni funkcję zastępczyni dyrektora ds. dydaktycznych. Jest wiceprezesem Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Rozwoju Człowieka oraz członkinią Komitetu Redakcyjnego czasopisma „Psychologia Rozwojowa”. Przedmiot jej zainteresowań naukowych stanowi rozwój w biegu życia, ze szczególnym uwzględnieniem okresu adolescencji i dorosłości. Prowadzi badania dotyczące rozwoju myślenia moralnego i jego uwarunkowań. Zajmują ją kwestie dotyczące edukacji moralnej i możliwości wspierania rozwoju społeczno-moralnego. Realizuje badania zmierzające do określenia czynników warunkujących wchodzenie w związki intymne w okresie wczesnej dorosłości, a także uwarunkowań jakości związku intymnego oraz diadycznego radzenia sobie ze stresem. Jest autorką i współautorką kilkudziesięciu artykułów naukowych poświęconych tematyce rozwoju (w tym rozwoju moralnego), edukacji moralnej, a także problematyce związków intymnych.
Zakład Psychoprofilaktyki i Psychoterapii
ul. Ingardena 6, pok. 2.08, pok. 4.25
tel. 12 663 24 05
Dyżur dyrektorski (pok. 2.08):
terminy aktualnych dyżurów we wrześniu 2022/2023:
21.09. (czwartek) w godz. 9:30 - 10:30,
26.09. (wtorek) w godz. 8:45 - 9:30.
26.09. (wtorek) w godz. 8:45 - 9:30.
Dyżur dydaktyczny (pok. 4.25):
konsultacje odbywają się w formie stacjonarnej lub zdalnej po uprzednim umówieniu się poprzez e-mail
- zastępczyni Dyrektora Instytutu Psychologii UJ ds. dydaktycznych
- przewodnicząca Wydziałowego Zespołu Doskonalenia Jakości Kształcenia Wydziału Filozoficznego UJ
- członkini Komisji Dyscyplinarnej dla Doktorantów UJ
- członkini Rady Studium Pedagogicznego UJ
- wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Rozwoju Człowieka
- członkini Komitetu Redakcyjnego czasopisma „Psychologia Rozwojowa”
- zastępczyni przewodniczącej Komisji Psychologii Polskiej Akademii Nauk Oddział w Krakowie
- rozwój w okresie adolescencji i dorosłości
- rozwój moralny
- edukacja moralna
- związki intymne
- diadyczne radzenie sobie ze stresem
- „Organizacja i rozwój myślenia biograficznego – zagadnienia współzależności rozwoju struktury myślenia biograficznego, sądu społeczno-moralnego, inteligencji operacyjnej oraz ich stosunku do ogólnej sprawności umysłowej”, Komitet Badań Naukowych, 1984–1985 (członkini zespołu)
- „Rozwój struktur poznawczych i osobowości w wieku młodzieńczym i dojrzałym”, Komitet Badań Naukowych, 1987–1989 (członkini zespołu)
- „Myślenie moralne osób dorosłych. Sposoby rozwiązywania dylematów moralnych przez kobiety i mężczyzn: różnice i podobieństwa”, Komitet Badań Naukowych, 2006–2008 (kierownik projektu)
- „Psychologia Trzeciego Wieku – Program rozwoju kompetencji studentek i studentów psychologii w zakresie opieki nad osobami starszymi”, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego – Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój III Oś priorytetowa „Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju”, Działanie 3.1 „Kompetencje w szkolnictwie wyższym”, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, 2017–2020 (kierownik projektu)
- „Młodzi dorośli wobec kryzysu intymność–izolacja”
- członkini Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Rozwoju Człowieka
- członkini Komisji Psychologii Polskiej Akademii Nauk (Oddział w Krakowie)