Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Aktualności

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Newsweek Psychologia Dziecka "Przypięto jej łatkę 'niegrzecznej' dziewczynki. Za jakiś czas otrzymała diagnozę."

Newsweek Psychologia Dziecka "Przypięto jej łatkę 'niegrzecznej' dziewczynki. Za jakiś czas otrzymała diagnozę."

W najnowszym wydaniu Newsweek Psychologia Dziecka ukazał się artykuł "Przypięto jej łatkę 'niegrzecznej' dziewczynki. Za jakiś czas otrzymała diagnozę." Prof. dr hab. Przemysław Bąbel wyjaśnia w nim kluczowe aspekty dotyczące neuroróżnorodności.

"Ideą neuroróżnorodności jest gotowość na to, że nie wszyscy zachowują się i myślą tak samo, uczą się na podobnym poziomie, w takim samym tempie. To jednak nie oznacza, że każdy może robić, co chce. Osoby neuroatypowe też muszą dostosowywać się do wymogów, jakie narzuca im świat. Dla nich to może być trudniejsze, dlatego potrzebne są im wsparcie i skuteczna terapia" - mówi prof. Przemysław Bąbel.
 
Artykuł porusza także istotne czynniki dotyczące różnic w funkcjonowaniu psychicznym i umysłowym ludzi. Jak podkreśla prof. Bąbel, "Koncepcja neuroróżnorodności podkreśla, że ludzie różnią się nie tylko fizycznie, w sposób łatwy do zaobserwowania, ale także funkcjonowaniem psychicznym lub umysłowym. To znaczy, że każdy z nas inaczej patrzy na świat i inaczej go odbiera."
 
Nie zabrakło także refleksji na temat potrzeby wsparcia i terapii dla osób neuroróżnorodnych: "Uznanie neuroróżności nie oznacza rezygnacji z terapii. Należy pracować nad trudnościami, aby dziecku ułatwić funkcjonowanie. Osoby neuroróżnorodne są... neuroróżnorodne - są wśród nich nie tylko osoby wysokofunkcjonujące, ale i niskofunkcjonujące."
 
Pełną treść artykułu można przeczytać TUTAJ.